Perşembe, Ağustos 13, 2009

Elalem hakkında bilmedikleriniz...


Yıllardır beynimi yiyen bu elalem kelimesiniyle yüzleşmenin vakti geldi sanıyorum. Çeşitli cümlelerin içinde değişik kılıklarda karşıma çıkıyor densiz. Kimsin nesin necisin ben bunları merak etmeye başladım artık. İnsanların içinde bir ‘’elalem ne der?’’ kaygısı, ‘’elalemi güldürtme bize’’ nasihatı, ‘’banane elalemden’’ sorunsalları, ‘’elalem ne derse desin hadi hadi hadi hadi’’ adlı usta sanatçı kuşum aydın’ın nadide eseri daha birsürü zımbırtı. Kim lan bu elalem? Aranızda tanıyan bilen gören varsa bana ulaşın beni bilgilendirin diyeceğim ama bekleyemedim canım bizzat kendim araştırdım.
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullandım bu araştırma sürecinde. Bilimsel içerikli olsun istedim bu çalışmam. Tarihin karanlıklarına ışık tutmak istedim. Sorgulamadan kabullenişliklere bir son vermek istedim. Ufukları genişletmek amacı felan gütmedim. Eğitici niteliğide yok araştırmamın. Ben sadece ışık tutacağım canım. O aydınlanmanın etkisiyle artık sen ne görürsün ya da görür müsün görmez misin bunu bilemem. Sadece sorgula istedim. Problemimiz zaten belli. Hipotezler kurdum konuyla ilintili. Eğer hipotezim doğru ise elalem tropikal bir bitki çeşitidir. Eğer hipotezim doğru ise elalem eski yunanda kullanılan bir çeşit tuvalet gerecidir ve eğer hipotezim doğru ise elalem felsefik bir olgudur. Bilmiyorum hangi hipotezim doğru hangisi yanlış. Ama bilimsellik katmak adına bu hipotezleri kurmak zorundayım. bu elalemin ne çıkacağı konusunda bi merak huzmesi sardı içimi.
astronomiyle felan mı ilgili bir şey acebaa ki? Hani yıldız fallarında yükseleniniz size bişey der mesela bu yıl şöyle şöyle olacak sende bunlardan böyle böyle etkileneceksin yükselenin bu ay karbonhidratlı yiyeceklerden sakınmanı söylüyor gibilerinden osurmacalar varya onun gibi bişey mi? Elalemde sürekli bir şeyler söylüyor ya bize. Bak kafam karıştı şimdi. Falcı mı lan yoksa bu!
Hipotezlerimi denedim deneyler yaptım. Tropik adalara araştırma amaçlı seyahatlerde bulundum. Yöre halkıyla konuştum. Çok cana yakın insanlar. Türklere benziyorlar aynı ama biraz çakma türk. Misafirperverlik etmeye falan çalıştılar. Dedim orda dur! Herkes yerini bilsin o Türklere has bi özellik. Dışla beni dedim. Turist muamelesi yap bana ada insanı dedim. Yol beni paracıklarımı al elimden dedim. Ülkeye dönünce anlatacak iki kelamım olsun dedim. Anlayışla karşıladılar tabi. Zira gayet akla uygun isteklerim vardı. Hak verdiler bana aferim bak o özelliklerini sevdim. Neyse böyle adanın ileri gelenlerine bi sorayım dedim elalem diye bir bitki var mı bu civarda felan diye. Adamlarla hoş beş ettik biraz işte bende zaten yabancı dil felan yok. Ben Türkçe anlatıyorum her şeyi. Ne hikmetse herkeste anlıyor beni. Anlatma kailiyetimin ne durumda olduğunu siz düşünün artık. Ama aldığım cevapla yıkıldım adeta! Fuk! Yokmuş. Kocaaaaaaa adada yokmuş öyle bir bitki. Hipotezde yalan oldu iyi mi.
Tropik gezimden sonra mali dururumum kötüye gittiğinden eskü yunana gidemedim. Yoksa eski meski anlamaz giderdim. Bilim uğruna her yolu denerim. Bilim kadınıyım ben!
Kelime anlamından gireyim dedim edebiyat yapayım biraz. Elalem kelimesinde bi gizli özne yakaladım. Kim sorusuna ‘’o’’ cevabını verdi. Bir daha sordum inanamadım aldığım cevaba! Sonunda bulmuştum aradığım cevabı. Bütün hücrelerimde başarının verdiği hazzı hissedebiliyordum. Tekrar sordum ‘’elalem kim’’ dedim ‘’O’’ dedi. Gözünü sevdiğimin edebiyatı bizde bilimsel bilimsel mallaşıyoz orda burada. İbneymiş lan bu elalem. Bildiğin top! Yuvarlak lan… hani böyle baş parmağınla işaret parmaklarının uçlarını birbirine değdirirsinde diğer parmaklarını öne doğru uzatırsın. Bi şekil çıkarya. Hatta yap. Uygulamalı yapalım ki kalıcı olsun. Unutmayasın. Tamam şimdi şu şekle bak ‘’ O ‘’ benziyorlar di mi? Benzemiyorsa şaşı yap gözlerini öyle bak.
Tarihi bir gerçeğe ışık tutmanın haklı gururunu yaşıyorum. Yaptığım araştırmalar sonucu görüyoruz ki elalem dediğin bir ibnedir. Aha bu yukardaki resimde kendisine aittir. O kadar lafı sözü edende bu şahıstır. Görüldüğü yerde ümüğüne çökülesi varlıktır! (ümük kısmı resimde belirtilmiş olan kısım ve civarıdır) Ne de güzel söylemiş kuşum Aydın; elalem ne derse desiinn hadiiiiiiiii hadiiiiiiiii hadiiiiiiiiiiiiiiiiii hadiiiiiiiiiiiiiiiii hadiiiiiiiiğğğğğğğğğğğğğğğğğ!

2 yorum:

mr_lonely dedi ki...

Yukarıdaki vatandaş Azis. Bulgar güzeli. :D
Bir de hadi hadi hadi şarkısını Fatih Ürek söylemiyor muydu ya?

Bir de top mop falan demişiz. Çok ayıp. Elalem ne der sonra. :D

HaYaLci dedi ki...

Harbiden haa nasıl kafayla girmişsem bu postu Fatih Ürek söylüyordu evet. ama bence kuşum aydında söylemeli:):)
hehe:) Korkmuyorum artık ben elalemden... hıh!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin