Perşembe, Ağustos 13, 2009

gideceğim





uZak yerLere gitmek istiyorum. Ne kadar uzak ya da neresi bunu bilmiyorum. Birtek şey olmalı çok uzak… nereye gittiqimi kimse bilmeden yanımda kimse olmadan, kendimi bile bırakıp hatta… giTmek sadeCe. Farklı insanlar tanımak farklı yaşamlar görmek ve kimseye görünmemek… kimsenin beni görmesini istemiyorum.



Bu bir kaçış belki. Ama neden kimden ne için? Beklide bir buLma ümidi. Ama neyi kimi ve neden?



Bu soruların cevabı yok. Kalmaya devam ettikçe bulunmayacak bu cevaplar. Gitmek en iyisi… şimdi çıksam yola ne kadar zamanda varırım istediqim yere? İstediqim yere geldiqimi nerden anlayabiLirim?



Neyle giTsem acaba? Tren beLki. Evet evet tren olmalı.hem zaten okuduqum romanLarda kendinden kaçan, aşkı arayan yada kendini arayan insanLar hep trenle gitmiyor mu? gözyaşlarıyLa izlediqim filimlerde gidenler trenden el sallamıyor mu geride kalanlara? Yada tren garlarında sabahlamıyor mu insanLar beklenen gelene kadar… garda tahta bavullu insanLar mı var acaba hep? Camdan bakarken geçtiqim yerLere bende o anLatıLanLarı görebilecek miyim acaba? Sıra sıra uzanan daqLara bakarken neyin hayalini kuracaqım meseLa? Bana neyi hatırlatacak? Koyun kuzu otLatan çobanLarı görecek miyim? Yada tarLada çalışan işçi kadınlar? yanLarında toprakTan tabaklar bebekLer yaPan çocukLar… Yani içimi acıtacak beni hayale sürükleyecek şeyler işte… oYsa biliyorum. neyle gideceqimi seçemeyeceqim.



giTmek istediqim yere gittiqimde neler hissederdim acaba* korku, sevinç, heyecan… belki hepsi belki hiçbiri. Yalnızlık beklide. Ama zaten bu bir kaçış deqil mi? İstediqim bu deqil mi yoksa? Neden yalnızlık hissedeyimki? Eqer hissedersem mutLu oLmam gerekmez mi? Aradıqımı bulmuş olmanın heyecanıyLa… evet birbirine karışmış halde bütün bu duyguLarı yaşayacaqım. Ama olmak istediqim yerde olacaqım. Ait olduqum yerde belki. Belki beni bekleyenler olacak orda. Kimbilir…



gidersem özLeyen olur mu acaba beni? Merak eden, bekleyen yada arayan olur mu? Ama bunlar saçma düşünceler… bunları düşüneceksem neden gidiyorum… tercih şansım var mı sanki?



Daha önce gidenLer oldu ben biliyorum. Benim hayatımdalardı sonra gittiler… birdenbire. Sessizce…



Nereye gittiler ve neden hiç öğrenemedim. Özledim mi? Evet özledim. Ama çaresizLik o kadar zor ki. Gidenin arkasından kalakalmak öylece. Çok şey yapmak isterken hiç bir şey yapamamak çok zor.resimlerle konuşmak, söylemek isterken söyleyemediklerini yada söylediqin için pişman olduqun şeyleri o cansız silüete anlatmak çok zor… seni duyar mı yada hisseder mi bilmeden… banada söyleyecek şeyleri olanlar var mı acaba içlerinde sakladıkları? Gittiqimde onLarda anlatacak mı cansız silüetime?



Benden önce gidenler neyin peşinden gitti acaba? Pişman oldular mı gittiklerine yada mutlular mı gittikleri yerde? aradıkLarını buldular mı acaba? Şansları oLsa geri gelmek isterler mi? Yada qeride kaLanlar isterler mi qeri gelmeLerini?



Evet gideceqim…



Geri dönmemecesine…



Özleyen olduqum için gideceqim özlenen olmaya…



Daha önce gittiqim hiçbiyere benzemeyen o yere…



Aklımdaki bir sürü soru işaretini alıp yanıma geride kalanlarda da soru işaretLeri bırakarak gideceqim…

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin