Salı, Ağustos 25, 2009

Göte göt denir!


Söylemek istenilen şeyi direk söylemekten yanayımdır her zaman. Öyle lafı çok evirip çevirmeye gelemem. Birine bişey anlatacaksam süslü kelimeler seçmeye üşenirim. Çok ciddi üşenirim. Araya bi kaç yabancı kelime sıkıştırayım aman efendim karşımdaki anlayamasın hönk! olsun kalsın (kal gelsin hehee), bende bu arada entel dantel kasılayım gibi bir düşüncemde olmadı hiç. Bu bir eleştiri de değil ayrıca. Çevremde öyle farklı kelimeler kullanan insanlar evet var. Ve bende onların o entel edalarını kasılmalarını seyrediyorum. Hatta eğleniyorum bunu yaparkende. Seyretmek tam olmadı burda gözlemliyorum desem daha doğru olacak cuk yerine oturacak kelime kanımca. ıhıhhm.. Arada sırada hem eqolarım tatmin olsun hemde bak istersem bende yapabilirim ama kasmıyorum gerek duymuyorum mesajlarını vermek adına o tarz bünyelerle o tarz diyaloqlara girmişliğimde var hatta. Yalnız bu tür diyalogları uzatmamak en iyisidir zira uzatıldığında grotesk (?) (kasılıyorum şuan hehee) bir durum peyda olmaktadır. İki tarafta pes etmemekte ısrarcı davranır. En entelim ben hatta Epentelim(?) ben bakışları savrulur havalarda saçmalamacalar eşliğinde.


Kardeşim kelimenin anlamını tamam ben biliyorum. Ama karşımdaki bilmiyor belki. Şimdi öyle bir sohbet esnasında bu kelimeleri kullandığında karşındaki anlamayınca ne olacak soracak. Sorunca ne olacak sen kullandığın kelimenin anlamını anlatacaksın bide; konu dağılacak.


+valla sıkıldım işten güçten alfanso. Hayat beni neden yoruoosunn diye bağırasım geliyor.
_Aaa olmadı ama bak şimdi optimist yaklaş hayata yorulmazsın. Valla.
+ ops.. optsms.. ne? Nasıl yaklaşayım?
_yhaa optimist işte bi nevi polyannacılık gibi. (kendinden emin ve kasıntılı pozisyon)
+polyannacılık ne olm abuk sabuk konuşuon ?!***?
_ yhaa bak şimdi optimistlik bardağın hep dolu kısmını görmek demektir. Yani her
şeye iyi yönünden bakmak. Kötü yanlarını göz ardı etmek böylelikle hayatın güzel olduğuna inanmak. Yhaa Pesimistliğin tam tersi işteaaa..
+ !%!/
_hea optimistin bi de ‘’suya yaptığı izdüşümü ile beraber bakıldığı zaman kelebeği andıran yelkenli tekne’’ (bkz. Ekşi sözlük) anlamıda var ama ben o manada kullanmadım… (hehee)
+ Alfansoooo beni neden yoruoosuunnnnnn? Defol alfanso!
_%’’!+/%

Buyurun ahanda örnek diyalog! İşte bu tip durumlara mahal vermemek adına yapıyorum ben bunu. İyide yapıyorum. Bana 100 puan entel dantellerede 0!


Bu konuda CaN YüCeL ekolümdür. Gayet rahat uslubu ve hazır cevaplılığı beni her zaman etkilemiştir. bir anısını paylaşmadan edemeyeceğim konu buralara kadar gelmişken…


CaN YüCeL bir şiirinde göt lafını kullandığı için mahkemeye çıkar, hakim sorar,niye göt dedin diye,
can baba hakim bey ama önce bişey anlatayım sonra cevabınızı vereceğim der, başlar anlatmaya;
-bir köyde ateşli bir hasta vardır, kasabaya doktora getirir hastayı köylüler. koca devletin koca doktoruna. doktor hastaya fitil verir ve köye döndükleri gibi hastaya fitili anüsten vermelerini söyler köylülere.köylüler tabi 'tamam dohtor bey' diyip köye giderler. köydeki herkese sorarlar, en bilgelere bile, ama kimse anüs ne demektir bilemez.bu nedenle bir türlü ilacı da veremezler hastaya. hastanın durumu da gitgide kötüleşmektedir. bunun üzerine köylü, doktora, koca devletin koca doktoruna telefon etmeye karar verir ama kimse buna yanaşmaz. ne cüret di mi doktoru arayacak bi köylü. neyse durumun vehameti üzerine muhtar aramayı kabul eder. bütün köylü toplanır santrale, muhtar arar,
"biz ne yapacaamızı bilemedik dohtor bey" der . karşıdan doktor bişiler söyler. muhtar döner arkasına: "makattan verin dedi dohtor" der.

yine tüm köye sorarlar, komşu köylere birilerini yollayıp sordururlar felan, ama makat ne bilen yoktur yine. hasta ise gitti gidecek, ateşler içinde kıvranıyo baya.
ihtiyar meclisi toplanır. son çare, doktorun bir kez daha aranmasına karar verilir. yine kimse aramak istemez doktoru. nihayetinde yine biri kandırılır, telefonun başına geçer, ama bi yandan söylenmektedir: "çok kızacak dohtor çok!" diye.

sonunda telefonu açar, durumu anlatır, doktor bişiler söyler yine. telefondaki köylü, yüzü allak bullak, arkasını döner: "çok kızacak demiştim size; götüne sokun dedi"

sonrada hakime döner CaN YüCeL ; şimdi hakim bey size soruyorum, göte göt denmezde ne denir,bu memlekette göte göt denir.

Saygı bizden…

4 yorum:

Adsız dedi ki...

This paragraph presents clear idea designed for
the new users of blogging, that genuinely how to do blogging and site-building.



Visit my blog ... http://www.asbbook.com/index.php?do=/profile-22255/info/

Adsız dedi ki...

This web site really has all the info I wanted about this subject and didn't know who to ask.

Here is my web blog; www.calozgroup.org
My web site :: "unselfish"

Adsız dedi ki...

Hi there, I read your blogs like every week. Your humoristic style is awesome,
keep doing what you're doing!

My web blog :: Ujazd zamek Krzyżtopór
My page > Nicole Richie

Adsız dedi ki...

Hey there just wanted to give you a brief
heads up and let you know a few of the pictures aren't loading correctly. I'm not sure why but I think its a linking issue.

I've tried it in two different web browsers and both show the same outcome.

Also visit my webpage ... HTTP://Www.Pamojanetwork.com/
My webpage :: überprüfen

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin