Çarşamba, Ağustos 12, 2009

kapalı mekanda içememenin ilk günü



sayın sigara içmeyenler (bak sayın diyorum kendimide sigara içenlerin içsesi olarak tayin ediyorum ve aynı saygıyı bekliyorum) şimdi size olaya biraz empatik yaklaşmanızı rica ediyorum.
dövlet böyüklerimiz (büyüklük burda göreceli olarak ele alındı) bu yasağı getirdi. pek ala pek hoş. Peki ben/biz evde sigara içemiyoruz.(genelleme yapıyorum acıtasyon tavan yapsın)
neden içemiyoruz annemizin perdeleri sararıyor yeni aldığımız koltukları yakma riski korkutuyor, badanamız isleniyor, saçımız kirleniyor tırnaklarımız uzuyor, sigara içmek öldürüyor (rakı içenler öldüde su içen ölmedi mi lan!), hamilelikte sigara içmek bebeğe ciddi zararlar veriyor v.s. gibi buna benzer örnekleri çoğaltılabilir. birsürü osuruktan sebep var. birde tabi örf adetler var ki sorgulanamaz bile. ''ananın babanın yanında sigara içilmez'' ne yapalım? hadi o zaman toplanıp bi kafeye gidelim. ohhh mis gibi kayfemizi söyleyelim. ateşe verelim tütünlerimizi. nikotin usul usul karışsın kana. nöronlarımıza ulaşsın. işte kalmadı dert tasa. ama adamın biri/birileri çıkıyor ''hoopp efendi kapalı mekanda sigara yassak'' diyor. ohaa bu ne lan! evde içemiyoruk zaten. parasını vermişim kahvemi söylemişim. hani hizmet bedeli? ben o kahveyi evdede içerim. hemde perdelerimizin koltuklarımızın zorunada gitmez. kahve bahane ben sigara içmeye geldim. sen bana yassak diyon. adamı naparlar biliyon mu sen? o izmaritle vücudunda sayısız delik açarım haberin yok. ama tabi şeriatin kestiği parmak acımaz(?)
hadi bakalım ordada içemedik bu mereti. napalım gel kendimize kapalı olmayan bi kuytu köşe bulalımda orda içelim. malum kız kısmısı sokakta elinde sigara. hoş olmaz (mahalle baskısı hat safhada). kuytu köşe işi tamam bi fırt çekiyon tam beyninde şimşekler çakıyor (nikotin nöronlara ulaştı kafa basmaya başladı tabi) lan biz kötü bişey mi yapıyoruz? suç mu işliyoruz? sapık mıyız? hırsız mıyız? neden saklanıyoruz biz? niye dışlıyonuz lan bizi neden duvar diplerine saklandırtıyonuz adamı ? tırtlar! bu düşünceler beyne hücum ediyor bir sürü soru işareti. (haaa sikktiiir yaa sigarada bitti. ne tat aldık şimdi. zaten açık havada ne içtiğinde anlaşılmıyor. zira rüzgar senden çok içiyor.) atıyorsun kendini meydanlara. en işlek caddede veriyorsun ateşe bi tütün daha. bu seferde yanından geçen teyze
(evet o teyze bu) öyle bi bakış atıyor ki ağzına götüremiyorsun sigarayı. utanmasa koşarak kaçacak senden. vebalı gibi hissetiriyor insana. Sanki bütün sokak işi gücü bırakmış bana bakıyor. Içten içe böyle bi korku. halam teyzem dayım amcam yada üst komşumuz yada alt komşumuz görürde hemen gidip dost kılığında babama ispiyonlar mı? senin kız sokağın ortasında yakmış sigarayı geziyor Elalem ne der , der mi? elalem bişey der mi? Alp Er Tunga öldü mü, Kötü dünya kaldı mı, Felek öcünü aldı mı, gibi birsürü acayip kurgular.. haydi iç içebilirsen. Hay soktuğumun yassağı.
Tüm bu düşünceler içinde kafayı kaldırıyorsun. Acaba bu hengamede bu çapraşık yasak silsilesinden sille yiyen tek sen misin diye şöyle bi etrafını süzüyorsun. Bi yandaş belki elinde sigarasıyla bi dişi kişi daha vardır diye bakınıyorsun. Varsa götün götün ona yaklaşmak, görüyor musun kardeş ne hale getirdiler işi bu dallamalar diyerekten dert yanmak, küfretmek, böyle bir cesaret alıp gelen geçenin gözlerinin içine içine bakarak dumanı suratlarına üfürmek, kendince bi çoğunluk yakalamak istiyorsun. Sürü psikolojisi senide alt etmiş durumda tabi. Yalnız olmak istemiyorsun. Tek sen yapmış olmak istemiyorsun. Ama yok işte yok.bulamıyorsun bi tane daha dişi kişi. Yapacak tek bişey kalıyor. Hemen tavır değiştirmek. Böyle yok efendim ben kimseyi takmam, çokta fifi triplerine sokmaya çalışıyorsun kendini. Asiyim ben yasak masak anlamam, kötü kızım baş kaldırırım, sokakta sigara içmek ne ki anasını bile bellerim ben, daha bişey görmediniz siz ohooo ben neler neler yaptım. Yaparımda! gibilerinden düşüncelerle doluyor için. Gözlerinden bu kelimeler dökülüyor adeta. (ama o topuklularla, o giydiğin etekle, saçın başın yapılı makyaj yerinde bi tabii çalışıyoruz. Bakımlı olmak gerekiyor.bu büründüğün sıfat pek örtüşmüyor tüm bunlarla) Birisi gelip saati sorsa direk bu cümleler çıkacak ağzından o kadar kurdun kendini yani. Lan düşüncez mi sigara mı içcez bundanda anlamadım bişey bu sefer hepsini rüzgar içti zaten! Ağzıma götüremiyorum ki mereti sanki orda bi yerlerde birisi var. saklanıyor ve sigarayı ağzıma götürmemi bekliyor. O an fotosu çekecek sanki ibne! Sonrada büyük bilboaldlarda yayınlanacak o resimler. ‘’ yasak işte böyle vurdu! Şehirden yasak yansımaları! Içme şu mereti be güzel kızım (acıklı bi anne profil resmi eşliğinde) kendini zehirleyen kızcağız! WANTED! Gençler yasağa kendince çözümler üretiyor. Gençlik nereye gidiyor?’’ gibi v.s. benzeri birsürü başlık atacaklar o resimlere. Sonrada tvde bir kısım kendini bilmez yayıncılar sokaklardan sigara yasağı manzaralı adı altında benim gibi bir kaç tane daha kurban bulmuş kendine canlı yayın yapacak. Bizleri haber unsuru olarak kullanacak. Annem haberi izleyecek. Sinir krizi geçirecek. ‘’Ben sana oku adam ol dedim kaç yaşına geldin kızım sen evleneceksin yarın birgün bu halin ne? köşe başlarında sigara içmeyi mi öğrettiler sana o okullarda’’ diyecek. Daha birsürü sebepten içemedik onuda işte. Zebil oldu yine güzelim siğaaram! Soracam lan bunun hesabını. Sanki parasını sen mi veriyorsun dürzü. Benim malım, benim ciğerim sigarada benim kralda benim padişahta benim lan! Bin kere gelsem yine içerim! Böyle bi kriz geçiriyorsun tabi ister istemez.
Bir dal daha ver ateşe be olum battı balık yan gider! Yasakla ilk tanışmamız bu ondan böyle bi garip haleti ruhiyye içindesin. Ama geçici bir durum bu. Sen nasıl kapalı yerde içmeme durumuna alışıyorsan o sana aptal bakışlar savuran teyzede alışacak senin bu haline. Yarın aynı yerde sigara içerken yine gorse seni bu kendini bilmez TEYZE bu sefer aldırmadan yoluna devam edecek(?) erkek olsan yine sorun yok. Yak sigaranı gez. Hatta ortamda içmeyeni taşlıyorlar gibi söylentiler bile var. hem erkek adam yapar görüşününde hakkını vermek lazım. Zaten bu ‘’erkek adam’’ ve ‘’kız kısmısı’’ ile başlayan cümlelerde kahrediyor beni. Yani demem o ki erkeklerin sokakta elinde hatta ağzında şöyle dudakların yan tarafına sıkıştırılmış halde hafif gözler kısık durumda sigarasıyla gezmesi gayet normal. Neden normal toplum alışmış. Erkek egemen bi toplum çünkü
bu salak toplum. Biz yapınca kabahat. Neyse konu bu değil! erkek- kadın ikilemine ya da çifte standart var kadın erkek eşittir türünden çemkirmelerime başka zaman deyineceğim canım.
Ayağında pantolon elinde şişe
Marifet o değil kızım, erkeksen ayakta işe
Ihsan sabri çağlayangil
Bak işte adam ne diyor. Aha sokakta sigara içmeye başladım. Yakında ayakta işeme çalışmalarınada başlatacaklar beni tam olacak!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin