Pazartesi, Ağustos 24, 2009

Oruç Tadı Yok Ağzımda...


Yok işte yok. Gece sahura kalkmak kaldırılmak daha doğrusu, eskisi kadar tat vermiyor artık. Gece kalkacağız diye erkenden yatardık. Şimdi bilgisayar önünde sahura kadar uyumuyoruz. dolayısıyla Sahura kaldırılma ritüelinden de mahrum kalıyoruz… annem odaya gelir bizi uyandırmak için uğraşıp dururdu. Nasıl olsa bizi kaldıracağından emindik. Mızmızlık edip ordan oraya dönerdik. Tekrardan uykuya dalardık. Yemek kokuları gelmeye başlayınca artık inat etmekten vazgeçer kalkardık. Uykumuz açılmasın diye gözümüz kapalı otururduk sofrada.


Sahurda mayalı yapardı annem. Yanıç katmer yapardı. Bunlar olmadan sahur sahur olmazdı. Mis gibide kokardı. Üstelik tok tutardı. Artık yapmıyor. Malum meşakatli bir iş bu. Hamur akşamdan yoğurulup hazırlanacak gece erken kalkılıp hamur açılıp pişirilecek felan. Artık büyüdünüz diyor annem. Bende yaşlandım. Uğraşamam diyor. Pide yiyoruz...
Akşam iftar sofrası hazırlıkları ayrı bir heyecan olurdu. Yemek istediklerimizi sayardık annemize hepimizin farklı isteklerinden azar azar yapardı annem. oruç tuttuk. Hak ettik. Canımız ne isterse onu yerdik. Şimdi annem yine soruyor ne istiyor canınız diye ama artık canımız bişey çekmiyor. Annem ne hazırlarsa onu yiyoruz. Sadece doymak istiyoruz. Canımız bir şey çekmiyor nedense. her şeye o kadar tokuz!


Susuluyor sofralarda. Anlatacak bir şeyimiz mi kalmadı acaba? Eskiden fırsat bulamazdık sıra gelmezdi kardeşlerden bize. Birbirimizi sustururduk. anlatacaklarımızı sığdıramazdık. Şimdi herkes kendi kendine düşüncelere dalmış tabağını seyrediyor. Kimse konuşmuyor. Arada tabağımdan kaldırıyorum kafamı yanımda çevremde oturanlara bakıyorum. Herkes sanki orada yalnız başına oturuyor gibi. televizyondan ses gelmese rahatsız edici bir sessizlik olacak. Tabak kaşık sesleri var fonda. Yemek yeniyor sofra kaldırılıyor. Evet konuşuluyor yine ama sohbet değil bu. Tabağı ver kaşığı al su getir bıcı bıcı cıcı cıcı. O kadar. Çay yapılıyor adettendir. Yemeğin üzerine çay içmeye bayılırım. İşte şimdi diyorum iki lafın belini kırcaz. Kardeşim gelecek mesela bana gününü nasıl geçirdiğini anlatacak. Yada annem küçüklük anılarımızı hatıralarımızı anlatmaya koyulacak yine bizde ilk kez dinliyormuşuz gibi merakla dinleyeceğiz 6753 kere dinlediğimiz hikayeleri. Ama olmuyor. Herkes yine susuyor. Hatta o kadar susuluyor ki çığlık çığlığa! bardaklara çayı koyuyorum kimsede masada gelip çay içmiyor. Bardağını alan gidiyor odasına. Ben kalıyorum orda. oturuyorum ve bende konuşmuyorum!

Ramazan pideside bi garip oldu. Eskisi gibi kokmuyor. Eskiden babam getirdiğinde mis gibi bütün eve yayılırdı sıcacık susamlı pide kokusu. Şimdi yine Pide geliyor ama kokmuyor….
Hiç yalnız yemezdik ramazanda yemekleri. Akrabalar eş dost hep bir arada olunurdu. Ya davete giderdik yada davet ederdik. yıl boyu görüşemediklerimizle bile bir araya gelir aynı masada yemek yer ordan buradan konuşurduk işte. Şimdi sofralar eksik. Yalnız şimdi sofralar!


Ramazan davulcusu var olmazsa olmazlarımız arasında. erkenden kalkardık davulu duyabilmek için. balkona çıktığımız bile olurdu hatta. kalkmadığımız zamanlarda annem ''davulcu geldi bak gidiyooo hadi kalkın'' diye bağırırdı. Sırf davulu dinlemek için alelacele kalkardık. maniler okurdu davulcu. ne dediğini bile anlamazdık. ama çok eğlenirdik. dinlerdik. şimdi davulcu geçerken ''bu ne yaaa gece gece kalktık işte uyumuyooozz'' sesleri geliyor kulağıma odalardan, ağzımdan...


Hurma ramazanda yenen bir yemiş olarak kalmıştır hep aklımda. Ramazan denince aklıma gelen birkaç şeyden biridir. Yine ramazan şimdi ama hurma yok! Kimseninde aklına gelmiyor kimse eksikliğini hissetmiyor. Ramazan sofrasının ortasına en güzel yerine hurma koyulurdu. Ezan okunmaya başlandığında hurma ile bozulurdu oruçlar. Unutuldu şimdi bunlar. O maneviyat yok. Hissedemiyorum bunu. Ağzımda oruç tadı yok!

Çok klişe olacak ama ahh ahhh nerde o eski ramazanlar! Gerçekten nerde o ramazanlar?

Saygılar…

13 yorum:

HaYaL MeYaL dedi ki...

eyh gidi, nerde o eski ramazanlar cidden.. Ben öle eski ramazanlara denk gelmiş birisi değilim. Hatta ramazan olayına çok geç dahil olmuş bi insan olarak, acaip seviyorum.. Geceleri kuzenlerle gülmekten koparak yemek yiyoruz. Çünkü 4 e kadar uyuyamayan biz, sahuru yapıp, ertesi gün akşama kadar uyuyarak geçiriyoruz ramazanı. iftardan sonra da; o açılan mesire yerlerinde alıyoruz soluğu. SAnrıım ramazan da yaşayana..

HaYaLci dedi ki...

Evet bizde kuzenlerle sahura kadar online kaynatıyoruz ama o kadar işte. kaldı ki ramazanlık değil bu hep vardı geç saatlere kadar pc başında makara yapmaca:)

ne güzel valla senin adına sevindim dediğin gibi yaşayana...

é L L a dedi ki...

aynen katiliyorum, hatta ben de blogumda ustun köru deginmistim bu konuya.. Ama ben senin kadar sabirli degilim, anlatmadim tek tek, yucum yetmedi sanki, yazarsam sanki daha cok acitcakmis gibi hissettim icimi. .. Yuregimden gecenleri öyle guzel anlatmissin ki, sabrindan öturu tebrik ve tsk ederim.

HaYaLci dedi ki...

Ella bende sabırsız ve çabuk sıkılan bir insanım. anlatmak istediğim daha derin mevzular vardı aklımda ama daraldım bi kısa kestim. anafikri verebildim ama sanırım. boşluklar okuyucunun belleğinden tamamlanır artık:)

saygılar.

PaNda dedi ki...

wwww.onlinestats.com

buradan bloguna gelip-gidenlerin istatistiğini tutabilirsin..ekstra özellik olarak google'dan gelenlerin bloguna ne arayarak geldiğini öğrenebilirsin..

www.alexa.com/siteinfo

buradan da blogunun hit bakımından web üzerinde kaçıncı sırada olduğunu görebilir, karşılaştırma yapabilirisin..

umarım yardımcı olabilmişimdir..başka bir sorun varsa çekinmeden sorabilirisin..demek için biraz geç de olsa: "merhabalar, hoşgeldin aramıza" :)

HaYaLci dedi ki...

Panda; hoşbuldum teşekkür ederim. ilgin için ayrıcada teşekkür ederim. başka sorularım olacaktır kanımca onları cevaplayacağın içinde şimdiden teşekkür ederim.
üstüme gelmeyin bak sizede teşekkür ederim! (efenim oruçtan bu oruçtan geçer herhalde inşallah:))

saygılar..

bataklikcadisi dedi ki...

güzel bir yazı olmuş. ayrıcablogu da çok sevdim ;):)

HaYaLci dedi ki...

Her zaman bekleriz efenim:))

LaLe dedi ki...

bi an benden bahsediliyor sandım :p :D aynı duygular farklı hayatlar=)))

HaYaLci dedi ki...

LaLe; herkeste var gibi sanki böyle bir his. olsun en azından yalnız değilmişiz.

Adsız dedi ki...

For the sound golf swing each and every time, consider overlapping your list finger on your own non-dominating hands with your pinkie finger of the dominant fingers when gripping your team. This interlocking grasp decreases the opportunity that your particular membership will perspective throughout your golf swing, although delivering a good groundwork for a continuous swing. [url=http://www.ss12w12ws.info]Hou4445r[/url]

Adsız dedi ki...

Turn off the autocorrect attribute whether it is constantly chaos you up. To use it effectively, you just tap the possibility that is what you want when it is showcased. Should you not such as the options given to you, just tap the "X"?to seal the recommendation box and complete entering the term you need. [url=http://www.ss12w12ws.info]Slitr567her[/url]

Adsız dedi ki...

Trying to learn a brand new talent is sometimes frustrating, and picture taking is no different for that rule. It is recommended, nonetheless, to experience the training process. Will not anxiety more than overlooked photos, fuzzy pictures or technically imperfect images. You understand by attempting, so loosen up, and like the technique of being a far better photographer. [url=http://www.ss12w12ws.info]Pro232rgram[/url]

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin