Salı, Ağustos 25, 2009

Ramazan Davulcusu Açılımı...


Öncedende bahsettiğim üzre ramazanın olmazsa olmazlarındandır ramazan davulcusu. ama ben böyle bir davul çalma görmedim akidiş! hatta sadece davulcu olsa yine iyi. zurnacıda var yanında. bu gün dedim nostalji olsun azcık dinleyeyim hatta izleyeyim şunları. çıktım balkona. ama çıktığım anda bi hatıralarım allak pullak oldu. nostalji felan olmadı. acayip anlamsız bişeyler oldu kafamın içinde. nasıl olmasındı ki. davulcu amcam parmaağınndaaa yüzüklerrr kolundaaa bileziiikleeer oyy oyyy emineemmm çalıyordu. zurna eşliğinde:) yok beele bişey. nasıl yani şimdi bu adam sokakta müslüman mahallesinde hemde ramazan ayında emineye kur yapıyor! (müslüman mahallesinde salyangoz satmak) alt komşunun karısının adı emine diyelim misal (şükür ki bizim evde emine yok). ne bu şimdi? serenad olabilir mi ki acep. davul zurnayla serenadda hoş olmaz ama. (bu kısımda saçmalandı evet) not: ama adam çalıyo bunu napabilirim!


Hatta bak hiç abartmıyorum cidden oldu bu yani arkasındanda ''sütt içtiiimm diliiğğmm yandığğğ abareeyy ammanıınnn dökülldüüü kilim yandııı ben sana kurbanımmm'' bunu çaldılar. tamam iyi güzel şikayetim yok hatta eğlendimde denebilir gece 3 de davul zurna felan ohh teyy teyyy:)

ama eskiden hani maniler olurdu. ramazan geldiiii hoşş geldiii 11 ayınn sultanııı felan feşmekan...

mani olayı kalktı da benim mi haberim yok yoksa biizim mahallenin davulcularında mı bi gariplik var çözemedim. konu hakkında bilgisi olan varsa banada bi zahmet haber versin. yurt genelinde acebaa böyle bi davulcu akımı mı başlatıldı? zamane davulcusu hesabı. Davulcu açılımı da mı oldu? davulcular odası (?) eğlenceli birşeyler çalın yaz uygulamasına geçtik mi dedi?


Düğünler genelde yazın olur(bizim buralarda). bu senede ramazan yaza geldi ya bizimkiler hızını alamayıp gecede mi o şekil çalıyorlar yoksa. hatta kardeşimden az önce gelen bilgiye göre dün gecede zahidem çalıyorlarmış ':%&^+. nassııı yhaa?
Sizin oralarda da bu şekilde mi durum?

17 yorum:

Merope dedi ki...

adam herhalde popçu olacaktı içinde kaldı ramazan davulcusu davulcusu oldu desene :)

é L L a dedi ki...

parlak bir fikir aslinda :) tamam gelenek göreneklerimizin yeri ayridir, kiymetlilerdir ama acikcasi beni gecenin o vaktinde bi maniden cok davul zurna sesi daha iyi uyandirirdi :) dusunuyorumda super olurdu valla :) sahur öncesi bi de halay dururduk tey tey tey :D

KaRaMeL dedi ki...

adam mani deilde türkü tıngırdatmış:) ama sen gene davul sesini duymuşsun, hatta oda yetmemiş zurnayla eşlik etmilşler..
bizim mahallede o da yok.

KaRaMeL dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
KaRaMeL dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
HaYaL MeYaL dedi ki...

:)))) süpper, severim davulcuları

HaYaLci dedi ki...

merope; olabilir valla. keşfedilmeyi bekliyor adam belkide:)

eLLa; valla öyle yaa biz evde kardeşimle halay falanda çektik bu davulcular sayesinde. eğlendik bayaa asdkjlsjadj

Karamel; hadi yaa neden yok? bak bu da ilginç her mahallede olur diye biliyorum ben hangi mahallede oturuon ki sen? ( seni ifşa etcem heeheh) not: bütün mahalleleride biliyorum ayrıca :)

HayaL meyaL; sevilmeyecek gibi değilki bizimkiler yaa:) ailemizin davulcusu ve zurnacısı adeta:)

bataklikcadisi dedi ki...

bizim de davulcumuz yok.sizinkileri bi kaç günlüğüne bizim mahalleye yollasanız nasıl olur :P

bataklikcadisi dedi ki...

sobee http://www.bataklikcadisi.com/genel/mim-mim-mim-vuuu-d.html

HaYaLci dedi ki...

Bataklıkcadısı; al valla sakıncası yok ama geri alırım haa sürekli veremem gece zühtü dinleyesim gelirse nöbetçi davulcu mu arayacaz:))

mimlendik:) en kısa zamanda şeytcem ben onu.

Loreathan dedi ki...

Valla bizim oradakiler davulcu değil deli resmen, hiçbir melodi yok, abanıyor davula rastgele. DÜn gece yataktan sıçrattılar, usul çal kardeşim şunu.

HaYaLci dedi ki...

Loreathan; şimdi bunlar bahşiş toplamaya geleceklerya ben sabırla o günü bekliyorum :))
geldiklerinde bunları yüzüne vur abi. bide yüzsüz yüzsüz para mı istemeye geldiniz de:))
hatta örnek ver bak de hayalci'nin ordaki davulcular çiftetelli bile çalıyo. ben onlara verciim bahşişi size yok felan de:))
seneye hazırlık olur hem askjddjdsasad

Loreathan dedi ki...

Tartışmaya çabuk son verecek bir cevapla açıyorum kapıyı ben. "Sağolun gayrimüslimim" hhahaha

HaYaLci dedi ki...

harbiden yaa. bu adam gümbede güm çalıyor ama tutmayan varsa çoğğğ fena yaa. saygısızlık oluyor onlara.
yok ama gece ben bizim mahalleyi kontrol ediyom. bütün ışıklar yanıyo. yanmayanıda gidip kaldırıolar uyuyakaldınız heralde diye eheheee.

Recep Hilmi Tufan dedi ki...

Nerede o eski Ramazan Ayları. Bizim burada da hoparlörden ilahi çalınıyor...

HaYaLci dedi ki...

canlı yayın mı yapıolar yoksa bilgisayardan felan mı ses veriolar hoparlöre acaba? bu da ilginç bi uygulamaymış:)))

Adsız dedi ki...

Learning to confer with your buyers and breaking in the channels they are in, is crucial to the achievement by using a social media marketing promotion. Social media marketing is actually just a bunch of on the internet discussions and another way which individuals are connecting. By finding out how to talk to your clients, you could gain access to their routes and be profitable on social websites. [url=http://www.x21w12w21.info]Ca45yhhe[/url]

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin