Perşembe, Ekim 29, 2009

gençlikte yapılması gerekenler


Televizyon izlediğim nadir zamanlardan birinde yeni bir reklam farkettim. Gnctrkcll yapımlarından birisi. Ama bence gayet başarılı. Sevdim hatta. Bazen unutuyorum sanırım genç olduğumu. Değil miyim yoksa yaşlandım mı? Eskisi gibi değil içimdeki yaşama hevesi. O kadar çılgın düşüncelerim hayallerim yok nedense… bi ağırlık çöktü üzerime bi oturaklanma felan. Ama huzursuzum bu durumdan. Çok sıkıcı ama böyle yaşamak. Aslında geç değil bazı şeyleri yapmak için farkındayım. Yani yaş daha 23 bee… oha daha ne olsun kazık kadar olmuşsun mu diyorsun? Genç olamayacak kadar geç mi kaldım? Normal mi toz pembelerimin geçmesi? Hayır yaa hayır! Öyle olmamalı şimdi böyle düşünmeye başlarsam 30’umda gömün beni o zaman. Yaşanacak bişey kalmamış olur o hesaba göre.


Domuz gribi olayına binayen okullar Cuma günü de tatil edildi. Perşembe zaten 29 ekim tatil. Ne oldu koy cumartesi pazarı da dört gün tatil. Bir yerlere kaçıp değerlendirmek lazım değil mi? az değil dört gün… ama bi baktım kendime, evdeyim! Çayımı koymuŞum elimde sigaram önümde laptop oturuyorum. Işte reklama takıntım o dakka başladı. Çılgın gencimiz mankene yemek teklif ederken! Neden olmasın di mi? olabilitesi çok yüksek. Gençlik işte dedim(?) ee ben neyim peki? Neden bu koca tatili evde geçirme planı yaptım? Ters giden birşeyler var!
Bir kaç üniversiteli gence sordum. Hayallerinden bahset bana yapmak istediklerinden bahset dedim. Okulu bitirip iş kurmak istiyorum dedi pek çoğu. Sanırım sormak istediğimi tam anlayamadılar. Gençsin dedim daha çılgınca şeyler söyle bana ilerde yapamayacağını düşündüğün şeyler. Ama yok gençlik denilen güruh benden daha beter halde… ben daha gencim valla!

Ben düşündüm taşındım hatta kaşındım, karar verdim arkadaşım. Planlı yaşamak olayını abartıp gençken yapılması gerekenler listesi oluşturmalıyım. Görev gibi ödev gibi… her yapılanın yanına bir çentik atıp liste bitmeden yaşlanmamalıyım! Ya da yaşlanmadan listeyi bitirmeliyim…
Sanırım ben de 25 den sonra yaş artışı olayını donduranlardan olciiimm… kendime üst sınır olarak onu belirleyip 25 de bırakmalıyım. 17 imde çok gülerdim öyle yapanlara hatta 18 olduğum gün göğsümü gere gere yedi cihana duyurmuştum yeni yaşımı. Sevinmiştim büyüdüm diye ahh ahhh. Nerden bileyim ki ben günün birinde 25’e merdiven dayayacağımı… (duyanda beni 60 oldum sanır. Hehee anaam ben 30’dan sonra hiç çekilmem haa)


1- Saçı değişik bir renge boyatmalı. Lacivert olur pembe olur mor olabilir. Ama gençken yapılmalı bu iş. O zaman yakışır. 30 yaşında pembe saçlı bi hatun yoo yoo hoş olmaz!
2- Yurt dışına gidilmeli. Evet kesin gidilmeli hemde. 30undan sonra gidersen aynı lezzeti almazsın belki. Gençken gitmek lazım.
3- Sokak ortasında şarkı söylemeli avaz avaz.
4- Pearcing dövme ne varsa yaptırmalı en az bir kere.
5- Evden kaçılmalı. Yani yanına sadece sırt çantanı alıp şöyle 3 -5 gün kaybolmalısın. Nereye sürüklerse ayakların seni plansız programsız. Saate hiç bakmadan…
6- Motosikletle tura çıkılmalı. karadeniz, ege taraflarına olabilir.
7- Kamikazeye defalarca binilmeli. Ilerde kalp tansiyon şeker v.s. izin vermeyebilir…

Aklıma bu kadar geliyor şimdilik. Varsa eklemek istedikleriniz buyrun yazın. Hatta lütfen yazın fikrim olsun en azından bakarsınız ben de listeme eklerim….

3 yorum:

Berrin'deniz' dedi ki...

32 me merdiven dayamış biri olarak, gülümsedim yazdıklarına. zaman cabuk gecıyor. bende kendımı halaen fazla 22 23 yasımda hıssedıyorum. kamıkazeye hıc bınmedımbınememde. 30 lu yaslarda tahmın ettıgın gıbı bır facıa sayılmaz. yurt dısına cıkmaya gelınce emın olher yasta keyıflı oluyor.motorsıkletle tur hala hayallerım arasında :) ama 40 ına gelmeden yamak lazım hehe..

HaYaLci dedi ki...

Evet bahsettiğim tam olarak bu geç kalmadan yapmak gerekenler. Her yaşın ayrı güzelliği var muhtemelen ama içinde bulunulan yaşın dolu dolu yaşanmasını istiyorum...
Sonradan keşke dememek adına tüm çabam:)))

saygılar.

Adsız dedi ki...

bence her günü son günü gibi yaşamalı mesela yoldan geçen bir adama ebe diyip kaçmalı zillere basıp kaçmalı denedim çok eğlenceli tavsiye de ediyorum

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin