Pazar, Ekim 25, 2009

Ölümsüzleştirmek


Eski fotoğraflar…
Ne kadar eski olabilirler ki?
Eski olan fotoğraflar mı yoksa onlardaki silüetler mi eskiyen?
Eskiyen biz miyiz aslında; farkında olmadan…
Her karede farklı anımsamalar, hatırlamalar, bir tebessüm belki dudaklarda oluşan.
Yanılgılar belki fotoğrafa bakınca hatırlanan…
Hiç ağlarken fotoğraf çektirir mi insan? Ama bakarken ağlıyor elinde olmadan…
Mutlu anlarımızı ölümsüzleştirmek adına bu yaptığımız.
Albümler dolusu mutluyuz… binlerce karede gülümsüyoruz.
Ve fotoğraflar da sarmaş dolaş poz verdiklerimiz…
Bir doğum günü partisi, arkadaş grubuyla bir piknik belki bir gezi.
Bir araya gelmişiz işte bir nedenle nedeni önemli mi?
Yine aynı tebessüm yüzlerde, herkes mutlu…
Kimdi peki şu sağdaki? Yok yok o değil kırmızılının yanındaki,
Hah işte o kimdi? Evet benim doğum günümde çekilmiş bu,
Ama o sağdaki hani kırmızılının yanında olan o kimdi?
Kırmızılının adı neydi?
Nerdeler şimdi? ölümsüzleştirmiştik oysaki…
Yan yana aynı karede poz vermiştik, deklanşöre basarken diğeri
Biz çilek demiştik…
Özledim…
Hepinizi…
Her şeyi…
Eskiyi…
Eski beni özledim!
Elindeki fotoğrafa saatlerce bakıp o anın her ayrıntısını hatırlamaya çalışmak.
O günlere tekrar dönmek imkansız değil mi?
Ama biraz uğraşırsam aynı duyguları hissedemez miyim?
Mutlu olamaz mıyım elimdeki fotoğrafla? Yetmez mi?
Çekmeyin beni artık, hiçbir karede olmak istemiyorum.
Geri gelmeyecek olan bir geçmişe hapsetmek istemiyorum kendimi…
Ölümsüzleştiğini sandığım o anın deklanşöre basıldığı anda öldüğünü biliyorum!

4 yorum:

Kaka Kuka dedi ki...

Evet ölümsüzleştirmeye çalıştığımız heran ölüme gebe .. Eski fotoğraflara bakmaktan pek haz etmem nedense.. Zaman ilerledikçe eskinin kıymeti artıyor ondan mı acaba ?

HaYaLci dedi ki...

KaKa Kuka; yarın da bu günü özleyeceğiz sanırım...
baktığımda geriye ne çok ''keşke'' biriktirmişim diyorum. Ve yine akıp gidiyor zaman...

ölüm doğuyor ardından. ölüyor zaman.

JANA dedi ki...

"Ölümsüzleştiğini sandığım o anın deklanşöre basıldığı anda öldüğünü biliyorum"

Ne söylenebilir ki..

HaYaLci dedi ki...

teşekkürler JANA :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin